تمامي مطالب موجود در اين سامانه از وب سايت هاي ديگر و بدون دخالت انساني جمع آوري شده , لذا تمام مسئوليت آنها بر عهده وب سايت منبع ميباشد. مطالب مغاير با قوانين جمهوري اسلامي ايران را از طريق بخش تماس با ما به ما اعلام کنيد.


تبلیغات


راه حل مشکلات برای موی تایکاران

 

آکادمی موی تای سفیران صلح (بغلان)

تازه موی تای را شروع کردید ؟ دوست دارید حرفه ای تر شوید ؟ با ما باشید

 

معمولا در هر رشته ای از هنرهای رزمی ، تازه کاران پر از شو وشوق اند تا دوران مبتدی بودن خود را هرچه زودتر بگذرانند . برخی اساتید معتقدند دوران مبتدی بودن ، طول مدت خاص خود را دارد و کوتاهتر نمیشود اما این اعتقاد منسوخ شده است ، دنیای امروزه هنرهای رزمی به سرعت نور در حال پیشرفت ، تکامل و تغییر است . ما به شما می گوئیم چه کارهایی انجام دهید تا زودتر به یک موی تای کار میان رده (نسبت به سطح جهانی موی تای) تبدیل شوید .

زیربنای هوازی مناسب !

چه مبتدی باشید ، چه حرفه ای ، چه موی تای کار باشید چه رزمی کار در هر رشته دیگری ، اگر فایتر هستید (یا در کل رزمی کار) باید یک زیربنای مطمئن و قابل اتکا از نظر ویژگی های هوازی داشته باشید . باید ضربان قلبتان ، با شدت بالا و پرفشار و همچنین شدت نامنظم و گاهی تند و کند آشنا باشید ، باید ریه هایتان حجم قابل قبولی از اکسیژن را دریافت کنند و به قدر کفایت قدرتمند باشند ،داشتن یک زیربنای هوازی مناسب و مطمئن یک برگ برنده برای پیشرفت سریع است ، انجام مکرر تمرینات هوازی سنگین و نیمه سنگین و گنجاندن تمرینات هوازی در همه ی تمریناتتان می تواند خیلی زودتر  شما را در حد قابل قبولی از آمادگی جسمانی قرار دهد . موی تای کاران حرفه ای همیشه و دائما به انجام تمرینات هوازی مبادرت می ورزند .

چه تمرینات هوازی مناسب است ؟

تمریناتی از قبیل دویدن ، طناب زدن ، را می توان از بهترین و عالی ترین تمرینات هوازی مورد نیاز موی تای کران دانست گرچه دویدن در این برنامه جایگاه موثر تری دارد ، شما باید در طول هرجلسه به میزان کافی و با شدت بالا بدوید ، دویدن را از برنامه خود حذف نکنید و به آن توجه اکید داشته باشید . دویدن روی تردمیل زیاد توصیه نمیشود چرا که نسبت به دویدن معمولی از مزایای واقعا کمتری برخوردار است اما اگر فضای مناسب برای دویدن ندارید و تردمیل در دسترس شماست ، مشکلی نیست ، از تردمیل بهره ببرید .

چه قدر از این تمرینات ؟

اگر تازه کارید ، بهتر است که در هرجلسه حدود بیست دقیقه بدوید ، گاهی در میان دویدن خود را به چالش دعوت کنید و دو الی سه دور با سرعت بالا بدوید ، یک مسیر مستقیم و نسبتا کوتاه را با نهایت سرعت بدوید ، تا علاوه بر تقویت زیربنای هوازی مناسب ، فاکتور های غیرهوازی را هم دستخوش پیشرفت و تکامل کنید . بهتر است در هفته سه بار به مدت بیست و پنج دقیقه بدوید . اگر بتوانید جمعه ها را هم به مدت نیم ساعت بدوید و پس از استراحت کمی تمرین کنید در سرعت پیشرفت شما تاثیر بسزایی دارد .

چقدر طناب بزنیم ؟

در ابتدای امر که برای پیشرفت تلاش می کنید ، بدنتان هنوز آماده نیست ! پس نباید فشار زیاد از حد توان بر بدنتان وارد کنید چراکه اگر فشاری بیش از حد تحمل بدن بر آن وارد کنید مسلما با واکنش های  تند عضلات ، مفاصل و تاندون ها مواجه خواهید شد ! پس تمرینات را به مرور و بانظم شروع کنید ، با جدیت و استمرار جلو ببرید و اندک اندک و حساب شده بر شدت و میزان آن بیفزایید تا هرچه زودتر به یک فیزیک آماده برسید . طناب زدن برای شروع ممکن است کمی سخت باشد می توانید از پنج دقیقه شروع کنید و تا زمانی که هنوز کاملا آماده نیستید ، اندک اندک بر روی زمان آن اضافه کنید و کم کم به بیست و پنج دقیقه برسانید . حرفه ای ها از آنجا که باید فایت های بسیار سنگین را مدیریت کنند لازم است تا گاهی در هر جلسه ، حدود 70 دقیقه هم طناب بزنند .

فاکتور های دیگر

به مرور که برای حرفه ای شدن تلاش می کنید ، باید در ذهن خود بگنجانید که تن و بدنتان باید آبدیده شوند تا بتوانید فایت ها را به خوبی مدیریت کنید پس از یک حریف تمرینی حرفه ای بخواهید تا آرام آرام  به  بدنتان ضربه بزند ، ضربات پشت سرهم و بدون مکث با یک شدت ثابت به تمام بدن وارد آیند ، شکم و پهلو از جمله مناطقی هستند که باید مکررا ضربه بخورند ، به مفاصل ضربه نزنید و عضلات را در هر جلسه آبدیده کنید .

از تکنیک ها غافل نباشید !

بهتر است ، هر جلسه روی تعداد خاصی از تکنیک ها تمرکز کنید ، مثلا در یک جلسه شش تکنیک را مکررا تمرین کنید ، در جلسه بعد هم همین تعداد را تمرین کنید ، یادتان باشد ، صحیح زدن ارجحیت دارد بر سریع زدن ، پس عجول نباشید ، سرعت به وقتش سراغ تکنیک هایتان می آید ، باید صحیح و کامل و درست تکنیک ها را اجرا کنید .

بهتر است تا دو تکنیک را لم کار خود قرار دهید و برای رسیدن به این منظور باید دو تکنیکی که کاربردی تر بوده و به آن علاقه بیشتری دارید را دو برابر باقی تکنیک ها تمرین کنید ، این کار به شما کمک می کند تا فایت های با کیفیت تری را ارائه دهید .

دویدن و مرور تکنیک واقعا مهم است

یادبگیرید که تمرین مداوم ضربات دست ، در هنگامی که بدن در حالت دو است ، می تواند بسیار عالی باشد ، هرازگاهی به پشت بدوید و با تمرکز تکنیک های دست را به خوبی مرور کنید .

انعطاف ، رمز سلامت تاندون ها و بافت های ماهیچه ای

در هر برهه ای از هنرهای رزمی هستید ، به خوبی گرم کنید و در انتهای تمرین با حرکات انعطافی صحیح و نسبتا سنگین ، به خوبی بدن را منعطف کرده و در عین حال سرد کنید . از فواید تمرینات کششی در مطالب پیشین گفته ایم . اهمیت آنرا به هیچ عنوان دست کم نگیرید .

تهیه و تنظیم : مدیر سایت

ایده گرفته از : ماهنامه رزم آور

اخطار : کپی غیر مجاز است . مگر با ذکر نام کامل وب سایت مبارز ویژه و آدرس کامل سایت . در صورت مشاهده مطالب سایت بدون ذکر منبع از طریق مراجع قانونی اینترنتی ، شدیدا پیگیر حق نشر مطالب خود خواهیم بود و کوتاه نمی آییم !

 

تبلیغات
ورود به کانال تلگرام